06 martie 2019

Conferinţa republicană a cadrelor didactice

     În perioada 1-2 martie, 2019, Universitatea de Stat din Tiraspol (UST) a organizat Conferința Republicană a Cadrelor Didactice.
     Conferința a fost dedicată analizei procesului de învățare - predare - evaluare în învățământul preuniversitar și universitar din Republica Moldova. Prezentările, comunicările, discuțiile s-au desfășurat în cadrul a 5 secții: Științe exacte; Științe ale naturii; Limbi și literaturi; Educație preșcolară și primară; Psihopedagogie și managementul educational.
     La desfășurarea evenimentului au fost implicați profesori, studenți, formatori de opinie, cercetători științifici, responsabili din cadrul direcțiilor raionale de învățământ, inclusiv profesori de liceu din raioanele Republicii Moldova.

Facultatea de Filologie și-a desfăşurat lucrările în patru secţiuni: 
  • Didactica limbii și literaturii engleze;
  • Didactica limbii și literaturii franceze;
  • Didactica limbii și literaturii ruse;
  • Didactica limbii și literaturii române;


Secțiunea: Didactica limbii și literaturii engleze
Moderatori: Ciorbă-Lașcu Tatiana, lect.univ.
                     Burdujan Radu, dr., lect.univ.
Lucru în secțiunea: Didactica limbii și literaturii engleze
Alina Turuta, profesoară de Limbă engleză la liceul teoretic "Nicolae Bălcescu", s. Ciorescu, prezintă tema The effective ways of teaching vocabulary
Fotografie de grup. secțiunea: Didactica limbii și literaturii engleze 

Lista publicațiilor:
     1. Manolii Claudia, masteranda, profesor, Liceul teoretic « Onisifor Ghibu», or. Chișinău: Teaching Speaking through online tools.
     2. Gheorghiu Cristina, profesor, Liceul teoretic «Iulia Hajdeu» or. Chișinău: Productive Means to Develop Learner's Reading Skills.
     3. Popov Tatiana, profesor, Colegiul Pedagogic «A. Mateevici», or. Chișinău: Development of Students’ Communicative Skills Through Fairy-Tales. 
     4. Gabura Ana, professor, Liceul teoretic “Alecu Russo”, s. Cojușna: Teaching Vocabulary Through Pictures. 
     5. Turuta Alina, professor, Liceul theoretic “Nicolae Balcescu”, s. Ciorescu: Effective Ways of Teaching Vocabulary in the English Classroom. 
     6. Turuta Cristina, professor, Liceul theoretic “Nicolae Balcescu”, s. Ciorescu: Effective Ways of Teaching Writing Skills.
     7. Ciorba-Lascu Tatiana, lector universitar, Catedra Limbi și Literaturi Străine, UST: Strategies to Enable Students’ Literary Texts Comprehension. 
     8. Arpentii Tatiana, lector universitar, Catedra Limbi și Literaturi Străine, UST: Teaching Grammar through Pictures in the English Classroom.
     9. Burea Svetlana, dr., lector universitar, Catedra Limbi și Literaturi Străine, UST: Engaging your classroom with motivation. Understanding motivation.
     10. Gligor Diana, professor, IPLT “Stefan cel Mare”, or. Șoldănești: Language Learning within Picture Use.
     11. Burdujan Radu, dr., lector universitar, Catedra Limbi și Literaturi Străine, UST: New Strategies for the Assessment of Reading Comprehension in English.
     12. Imihteev Angela, English TeacherTheoretical Lyceum “Ion Creangă”, Cosnita, Dubăsari: Peculiarities of teaching vocabulary to different age groups. 
     13. Gorea Olga, master in Education Sciences, English teacher, ”Elimul Nou” High School, Chisinău, 2nd didactic degree: Effective digital tools in teaching vocabularyfor ESL students.
     14. Jelihovschii Sergiu, researcher, Universitatea de Stat din Tiraspol, Jelihovschii Diana, teacher, LT Mesterul Manole, Matthew Berger, teacher, Peace Corp of Moldova: A summative test in the 12th grade using digital classroom response system.

Secțiunea: Didactica limbii și literaturii franceze
Moderator: Zdraguș Vera, lect.sup.                
 Ana Druță, profesoară de Limbă franceză la colegiu "Vasile Lupu", or. Orhei, prezintă tema Repères didactiques pour travailler l'oral en classe de FLE

Lista publicațiilor:
     1. Druță Ana, profesor, Colegiul “Vasile Lupu” din or. Orhei: Repères didactiques pour améliorer l’expression orale en classe de langue;
     2. Zdraguș Vera, lector superior, Catedra Limbi și Literaturi Străine, UST: Le rôle des documents authentiques dans le développement de la compétence communicative en classe de FLE ;
     3. Graur Diana, profesor: L'utilisation des nouvelles technologies en classe de français langue étrangère ;
     4. Stăvilă Nicoleta, doctorandă, Universitatea de Stat din Tiraspol: Formarea competentei de comunicare a cursanților în cadrul limbii germane ;
     5. Ana Marin, Academia Militară „Alexandru cel Bun”; doctorandă UPSC: Le modèle de développement des compétences communicatives en langue professionnelle militaire ;
     6. Galina Laiu, Lycée théorétique Républicain «ARISTOTEL»: Travailler la comprehension orale en classe de FLE;
     7. Natalia Grîu, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova: Formarea/dezvoltarea autonomiei învățării elevului la limba străină în contextul noii paradigme educaționale.

Secțiunea: Didactica limbii și literaturii ruse
Moderatori: Gherlovan Olga, dr., conf.univ.
                      Procopii Liuba, dr., conf.univ.
 
СПИСОК СТАТЕЙ
     1. Арикова-Бодлева Татьяна. Изучение окказионализмов как особого вида неологизмов в лицейском цикле.
     2. Бабюк Александра. К вопросу об интегрированных уроках русского языка и литературы при изучении активных синтаксических процессов в лицейском звене.
     3. Балан Ольга. Ообенности преподавания парцеллированных конструкций на интегрированных занятиях по русскому языку и литературе (на материале художественных произведений серебряного века).
     4. Варзарь Елена. Проблемы изучения речевых актов в практике школьного и вузовского преподавания.
     5. Гайбу Светлана. Чтение как основное средство формирования ученика - эмпата на уроках русской литературы в 12 классе.
     6. Герлован Ольга, Шаршов Татьяна. Школьная олимпиада по русскому языку и литературе: принципы, форма и содержание.
     7. Горшкова Марина. Развитие письменной речи студентов при обучении РКП на основе диктантов.
     8. Гуня Рина. Исследовательская деятельность учащихся во внеклассной работе.
     9. Иванова Екатерина. Технология познавательной активности учащихся на уроках русского языка.
    10. Кимаковская Ирина. Развитие и повышение мотивации к обучению на уроках русского языка.
    11. Ковтун Елена. Организация дифференцированного обучения на уроках русского языка.
    12. Огинская Виолетта. Жанр антиутопии в системе литературного образования (к постановке вопроса).
    13. Парахонько Людмила. Изучение тавтологии и плеоназма в практике школьного преподавания.
    14. Прокопий Люба. Некоторые аспекты изучения фразеологических сочетаний в школе.
    15. Сидорина Алина. Формирование читательской компетенции на уроках русской литературы через технологию работы с текстом.
    16. Табурчану Полина. Анализ и интерпретация повести „Последний срок” В.Г. Распутина.
    17. Тарлев Ольга. Нестандартные подходы обучения русскому языку в школах с румынским языком обучения.
    18. Тарлев Ольга. Развитие словарного запаса у учеников на уроках русского языка в национальной школе.
    19. Чнлочи Ирина. Лингводидактические основы изучения русской паремии.

Secțiunea: Didactica limbii și literaturii române
Moderatori: Anatol Ionaș - dr., conf. univ.,
                     Grigore Chiperi - dr., conf. univ.,



Lista publicațiilor:

1. CERTAN Ala. I.P.L.T. „M. Eminescu” or. Străşeni, Unitatea frazematică din perspectivă didactică (tehnici, metode, procedee de abordare)
2. BURLACU Tatiana.  Gimnaziul „Regina Maria”, s. Regina Maria, r. Soroca, Cromatica eminesciană (abordare  didactică în   baza poeziei  „Floare albastră”)
3. MELNIC Natalia. Centrul de Excelenţă în Horticultură şi Tehnologii Agricole din Ţaul, Analize curriculare  cu privire la predarea conversiunii (ciclul gimnazial în Republica Moldova şi România). 
4. ROTARI  Natalia.  Liceul Teoretic ,,Alexei Mateevici”, oraşul Şoldăneşti, Predarea variantelor literare în şcoala naţională.
5. LEANCĂ Mariana. Gimnaziul „Tudor Strişcă”. S. Satu-Nou, r. Cimişlia, Dezvoltarea competenţei de comunicare în cadrul Atelierului de discuţie.
6. CIMPOACĂ Ana. I P. Liceul Teoretic Costeşti, s. Costeşti, r. Ialoveni, Lectura – modalitate de formare a inteligenţei.
7. SERDEŞNIUC Cristian. Gimnaziul-grădiniţă „Constantin Negruzzi”, s. Tîrnova, r. Donduşeni, Rememorarea copilăriei în poezia lui Grigore Vieru.
8. ANGHELIUC Doina, STRĂJESCU Natalia. I P. Gimnaziul Cucuruzeni, Filiala „Zorile”, s. Zorile, r. Orhei, Strategii didactice utilizate în predarea dramei „Păsăsrile tinereţii noastre” de Ion Druţă.
9. CRĂCIUN Alexandra.  LTPR ,, Mihai Marinciuc”, or. Chişinău, Dezvoltarea creativităţii în procesul studierii liricii filosofice la lecţiile de limbă şi literatură română.
10. LUPU Doina. Centrul de Excelență în Informatică și Tehnologii Informaționale, Modalitatea de implementare a strategiilor la lecţiile- atelier.
11. BOTNARI Liliana. Centrul de Excelență în Informatică și Tehnologii Informaționale, Actualitatea operei poetice a lui B.P.Hasdeu.
12. POZNEAC Silvia, BOTNARI Liliana. Centrul de Excelență în Informatică și Tehnologii Informaționale, Elementul cromatic în opera bacoviană.
13. GALIŢ Angela. IP Gimnaziul „Musteaţa”, s. Musteaţa, r-nul Făleşti, Pleonasmul şi tautologia din perpectivă didactică.
14. VIVDICI Ana. Master în ştiinţele educaţiei, doctorandă, anul II, specializarea  Teoria generală a educaţiei, Universitatea de Stat din Tiraspol (cu sediul la Chişinău), Didactica limbii şi literaturii române din perspectiva alfabetizării funcţionale.
15. CRISTEI Tamara. Universitatea de Stat „Dimitrie Cantemir”, Imperativul implementării unor modele postmoderne ale educaţiei literar-artistice în paradigma instructivă din Republica Moldova.
16. CURECHI Valentina.  Liceul Teoretic „Orizont”, filiala Ciocana, or. Chişinău, Dezbaterea – o strategie de dezvoltare a gândirii critice.
17. IOVU  Elisaveta. Universitatea de Stat „Dimitrie Cantemir”, Imagologia literară – o disciplină nouă în cadrul ştiinţelor umanistice.
18. ANTIP Crina Ramona. Doctorand UST , şcoala Gimnazială ”Nicolae Bălcescu”, localitatea Nicolae Bălcescu, judeţul Bacău, România, Învăţământul tradiţional vs învăţământul modern. viziuni conceptuale.
19. DĂNĂILĂ-MOISĂ Mihaela. Doctorand UST, Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”, localitatea Nicolae Bălcescu, jud. Bacău, România, Demersuri metodologice privind dezvoltarea  limbajului literar-artistic al elevilor.
20. LEBEDIUC Adela. Catedra Limba şi Literatura Română, UST, Strategii didactice de predare a operei lui Ion Luca Caragiale în şcoală.
21. STRATAN  Natalia. Catedra Limba şi Literatura Română, UST, Recomandări cu privire la  predarea aspectelor terminologice în ciclul liceal.
22. STRĂJESCU Natalia. Catedra Limba şi Literatura Română, UST, Incursiuni metodice în predarea poemului  „Noapte de decemvrie” de Al. Macedonski.
23. TABURCEANU Polina. Catedra Limbi şi Literaturi Străine, UST, Imaginea adolescentului în romanul „De veghe în lanul de secară” de J.D. Salinger şi în „Romanul adolescentului miop” de Mircea Eliade.
24. LUNGU Angela. Liceul de Creativitate şi Inventică „Prometeu - Prim”, Strategii de dezvoltare a competenţei de lectură.
25. FILIP Galina. Genosanaliza - o perspectivă de explorare a textului literar.
26. POPA Nadejda.  IPLT „Petru Rareş”, Chişinău, Implicarea cadului  didactic în creşterea performanţei  elevilor la limba şi literatura română.
27. CALESTRU Angela. IPLT „Petru Rareş”, Chişinău, Modalităţi de soluţionare a  conflictelor în cadrul comunicării didactice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu